دسته‌بندی نشده

یراق آلات کابل خودنگهدار | خرید + فروش + قیمت | کلمپ انشعاب کابل خودنگهدار | گویاکابل

یراق آلات کابل خودنگهدار

در این مقاله انواع یراق آلات کابل خودنگهدار و انواع کلمپ‌ها برای کابل‌های خودنگدار فشار ضعیف و فشار متوسط، بررسی می‌شود؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

یراق آلات کابل خودنگهدار

یراق آلات کابل خودنگهدار یکی از انواع مفید یراق آلات در صنعت برق است. این مدل کابل خودنگهدار به منظور انتقال برق به جای فلز مس از فلز آلومینیوم بهره می‌برد که آن را به صرفه‌تر کرده است. یراق آلات خودنگهدار شامل اجزای متنوعی می‌شود که هر یک خصوصیات منحصر به فردی دارند؛

  • کانکتور خطوط فرعی:

برای انشعاب با فشار ضعیف در خطوط فرعی به کار می‌رود و جنس آن از بی‌متال است.

  • کانکتور انشعاب مشترکین:

به منظور ایجاد انشعاب فشار ضعیف در کابل مشترکین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • کانکتور افزایش انشعاب:

به منظور افزایش تعداد انشعابات و راحتی کار در نظر گرفته شده است.

  • موف:

این قسمت از کابل خودنگهدار، در کابل‌های هوایی جهت توزیع برق استفاده می‌شود.

  • کانکتور ارتباط سیم به کابل:

۳۲ دندانه بوده و برای اتصال سیم‌های آلومینیومی و مسی به هادی‌های عایق کاربرد دارد.

  • کانکتور مفصل یا ایزوله:

به منظور اتصال و ارتباط کابل‌های هوایی عایق در شبکه‌های توزیع به کار گرفته می‌شود.

  • کلمپ آویز فشار ضعیف:

جهت مهار کابل‌های خودنگهدار فشار ضعیف در نظر گرفته شده است.

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

✅ با کیفیت‌ترین برندها، سیم و کابل کسری و سیم و کابل سیمیا

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

کلمپ آویز عبوری فشار ضعیف

  • کلمپ کششی:

جنس این جزء از آلومینیوم بوده و برای تحمل نیروی کششی ناشی از نگهداری کابل‌های خودنگهدار فشار ضعیف استفاده می‌گردد.

  • کلمپ دایکاست:

در خطوط هوایی و به طور مستقیم یا 90 درجه مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این قابلیت به کارگیری در شبکه‌ی کابل هوایی با مسنجر عایق در خطوط مستقیم و یا حداکثر ۹۰ درجه را دارد.

  • کابلشو اتصال به ترانسفورماتور
  • جداکننده کابل
  • براکت سه خانه و نه خانه
  • تسمه محافظ کابل
  • کابلشو
  • درپوش انتهایی


برای مشاهده انواع سیم و کابل با قیمت مناسب بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

لیست قیمت انواع سیم و کابل



یراق آلات کابل خود نگهدار از ابزارهای مختلفی تشکیل میشود که به اختصار آن ها را معرفی می کنیم:

کلمپ انتهایی کابل خودنگهدارفشار ضعیف (آلومینیومی)

این کلمپ در شبکه های هوایی کابل خودنگهدار فشار ضعیف دارای مسنجر مستقل روکش دار به کار می رود. جایگاه به کار گیری این نوع یراق در انتهای شبکه ها و یا محل های عبور کابل با زوایای کمتر از 90 درجه یابیشتر از 180 درجه  می باشد. برای این زوایا انواع دیگر کلمپ قابل استفاده نبوده و موجب خستگی کابلدر محل زاویه می گردند.

بدنه ی این قطعه از آلومینیوم با تراکم بالا و حاصل از فرآیند ریخته گری تحت فشار (دایکاست) بوده که این امر خود موجب استحکام کششی بالا درنقطه ی تسلیم است. سبکی ، گوه ای بودن و عدم نیاز به پیچ و مهره درنصب ، سرعت و سهولت در انجام کار را ایجاد می نماید.

کلمپ انتهایی کابل خودنگهدارفشار متوسط (آلومینیومی)

این کلمپ در شبکه های هوایی کابل خودنگهدار فشار متوسط دارای مسنجرروکش دار به کار می رود. جایگاه به کار گیری این نوع یراق در انتهای شبکه ها و یا محل های عبور کابل با زوایای کمتر از 90 درجه یا بیشتر از180 درجه  می باشد.

برای این زوایا انواع دیگر کلمپ قابل استفاده نبوده و موجب خستگی کابل در محل زاویه می گردند.بدنه ی این قطعه از آلومینیوم با تراکم بالا و حاصل از فرآیند ریخته گری تحت فشار (دایکاست) بوده که این امر خود موجب استحکام کششی بالا درنقطه ی تسلیم است. سبکی ، گوه ای بودن و عدم نیاز به پیچ و مهره درنصب ، سرعت و سهولت در انجام کار را ایجاد می نماید.


پیشنهاد مطالعه👈🏻 کابل برق سه فاز


کلمپ انتهایی کابل خودنگهدار فشار ضعیف (پلی آمیدی)

این کلمپ جهت استفاده در انتهای شبکه های فشار ضعیف و یا عبور کابل از زوایای کمتر از 90درجه یا بیشتر از 180درجه کاربرد دارد. این یراق مختص کابل های خودنگهدار فشار ضعیف با مسنجر مستقل روکش دار یا نول مسنجر روکش دار بوده و دارای بدنه ای از جنس پلی آمیدهای الیاف دار وبسیار مقاوم در مقابل اشعه ی UV(ماوراء بنفش) می باشد که در شرایط مختلف آب و هوایی بسیار مقاوم است.

اتصال این یراق به کابل به صورت گوه ای بوده و عدم نیاز آن به پیچ و یا مهره در نصب ، سهولت و سرعت در انجام کار را ایجاد نموده و از خستگی کابل در محل اتصال با کلمپ جلوگیری می نماید.از دیگر مزایای این یراق وزن پایین آن می باشد که این عمر عمل بهره برداری را بسیار آسان می نماید.

کلمپ انتهایی کابل خودنگهدارفشار ضعیف (آلومینیومی)

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

پس از آشنایی با کابل خودنگهدار در صورتی که قصد خرید این کابل را داشتید می‌توانید وارد فروشگاه اینترنتی گویا کابل شوید و پس از مشاهده انواع کابل خودنگهدار و مقایسه قیمت‌ها با یکدیگر اقدام به خرید نمایید 🙂

⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐

کلمپ انتهایی کابل خودنگهدار فشار متوسط (پلی آمیدی)

این کلمپ جهت استفاده در انتهای شبکه های فشار متوسط ویا عبور کابل از زوایای کمتر از 90 درجه و یا بیشتر از 180 درجه کاربرد دارد.این یراق مختص کابل های خودنگهدار فشار متوسط با مسنجر روکش دار بوده و داراری بدنه ای از جنس پلی آمیدهای الیاف دار و بسیار مقاوم در مقابل اشعه ماوراء بنفش می باشد که در شرایط مختلف آب و هوایی بسیار مقاوم است.اتصال این یراق به کابل ، به صورت گوه ای بوده و عدم نیاز آن به پیچ و یا مهره در نصب ، سهولت و سرعت در انجام کار را ایجاد نموده و از خستگی کابل در محل اتصال با کلمپ جلوگیری می نماید.از دیگر مزایای این یراق وزن پایین آن می باشد که این امر عمل بهره برداری را بسیار آسان مینماید.

کلمپ ارتباط کابل به کابل خودنگهدار (بی متال)

این یراق جهت گرفتن انشعاب از شبکه های کابل خودنگهدار و ایجاد خطوط فرعی مورد استفاده قرار می گیرد که مختص کابل های روکش دار بوده وبرای استفاده از آن دیگر نیازی به برداشتن روکش هادی نمی باشد. قطعه هادی این یراق چنگک های دندانه داری از جنس برنج با سه لایه آبکاری روی ، مس و قلع بوده که این امر خود موجب جلوگیری از خوردگی وهدایت الکتریکی مناسب تر می شود.از مهمترین خصوصیات این یراق ضد آب بودن آن است بدین ترتیب که اتصالات الکتریکی آن توسط کاوری از جنس پلی آمیدهای الیاف دار و مقاوم در مقابل اشعه ی UV(ماوراء بنفش) پوشیده شده و چنگک های آن برای آب بندی بهتر دارای روکشی از جنس PVC و آغشته به گریس  می باشد.استفاده از این یراق بسیار آسان بوده و حفظ زیبایی شبکه و عدم ایجاد آسیب به روکش هادی و همچنین افزایش ایمنی درهنگام بهره برداری از دیگر مزایای آن می باشد.

کلمپ انشعاب فشار ضعیف مدل F بی متال

این یراق جهت اتصال کابل سرویس مشترکین و یا روشنایی معابر به شبکه مورد استفاده قرار می گیرد و از نوع Bi-metal بی متال می باشد.کلمپ فوق به صورتی طراحی شده است که هنگام اتصال به شبکه نیاز به برداشتن روکش کابل نمی باشد.پیچ به کار رفته در این یراق از نوع آلن خورو از جنس استیل بوده که با برداشتن درپوش کلمپ قابل دسترسی خواهدبود.قطعه هادی این کلمپ یک صفحه ی دندانه دار(چنگک) ازجنس آلومینیوم بوده که برای جلوگیری از خوردگی آن در تماس با سیم مسی و ایجادپایداری بالا ، آبکاری مس و قلع گردیده است. سایر قطعات داخلی این کلمپ نیز آبکاری شده و در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم می باشند.به دلیل طراحی خاص این یراق استفاده از آن موجب آرایش مناسب و زیبایی شبکه خواهد شد. یکی از ویژگی های این کلمپ استفاده از دو قطعه واشر فلزی با خاصیت فنری پشت چنگک ها جهت حفظ فشار اعمال شده به کابل از طریق چنگک در شرایط جوی مختلف می باشد.

سایر قطعات داخلی این کلمپ نیز جهت مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی با آبکاری های مناسب پوشش داده شده اند.همچنین به خاطرجلوگیری از نفوذ آب به داخل کلمپ کلیه ی قطعات داخلی این یراق توسط کاوری از جنس کوپلیمرهای مقاوم در برابر اشعه UVماوراء بنفش پوشانیده شده است.

کلمپ آویز عبوری فشار ضعیف

این یراق جهت مهار کابل به قلاب یا پیچ دم خوکی درتیرهای عبوری و یا زوایای بیشتر از 90درجه و کمتر از 180درجه استفاده می گردد.بدنه ی آن ازآلیاژ با تراکم مولکولی بالا و حاصل فرآیند ریخته گری تحت فشار (دایکاست)بوده که این امر خود موجب استحکام کششی بالا در نقطه ی تسلیم میگردد.بدنه ی آلومینیومی دارای پوششی از جنس پلیمرهای مقاوم در برابر اشعه UVماوراء بنفش با ضخامت 2میلیمتر است که در شرایط مختلف آب وهوایی کاملاً پایدار می باشد.تسمه ی آلومینیومی به کار رفته در این کلمپ به طور کامل کابل خودنگهدار را در بر گرفته و مانع ایجاد فاصله بین مسنجرو سایر رشته های کابل می گردد.از مزایای استفاده از این نوع کلمپ مقاومت بالا در برابر خوردگی ، پارگی ، شکست و خاصیت مقاومت در برابرتنش های وارده به شبکه می باشد که به دلیل نحوه ی اتصال این یراق به پیچ دم خوکی به وجود آمده است.خاصیت self damping.این یراق جهت اتصال با کابل های خودنگهدار دارای مسنجر نمره ی 16تا70طراحی گردیده است.

کلمپ آویز (عبوری) فشار متوسط

کلمپ آویز (عبوری) فشار متوسط

دستورالعمل : ابتدا سیم مسنجر (messenger)را از کابل جداکرده وداخل شیارکلمپ قرار میدهیم.وقسمت کشویی و گوه مانند کلمپ رابه سمت عقب کشیده وکابل را درون آن،جا می اندازیم.درآخر کلمپ انتهایی را به وسیله ی بیچ دم خوکی به قسمت انتهای شبکه نصب می کنیم.درتجهیزات شبکه ی کابل های خودنگهدار کلا از پیچ های دم خوکی استفاده می شود چراکه به خاطر شکل آنها ،کابل برای کشش آزاد است.ابزارمورد نیاز: برای این کلمپ ابزار خاصی لازم نیست.درصورتی که درتولید قطعه به جای سیم بکسل ازپیچ U استفاده شده باشد،آچار برای سفت کردن پیچ لازم است.

کلمپ انشعاب فشار ضعیف مدل S بی متال

این یراق جهت اتصال کابل سرویس مشترکین و یا روشنایی معابر به شبکه مورد استفاده قرار می گیرد و از نوع Bi-metal (بی متال) می باشد.برای گرفتن انشعاب توسط این یراق با توجه به طراحی خاص آن ، نیازی به برداشتن روکش کابل نمی باشد. این یراق ضدآب بوده و و کاورآن ازجنس پلی آمیدهای الیاف دار و مقاوم در برابر اشعه ی UV(ماورائ بنفش) می باشد.پیچ و مهره های این یراق ازجنس فولاد با آبکاری گالوانیزه ی گرم بوده وچنگک های آن جهت آب بندی بهتر دارای روکش از جنس PVC و آغشته به گریس می باشد. قطعه ی هادی این یراق صفحه های دندانه داری از جنس برنج با سه لایه آبکاری روی ، مس و قلع می باشد که این امر باعث جلوگیری از خوردگی و هدایت الکتریکی مناسب تر می گردد. استفاده از این یراق بسیار آسان بوده و حفظ زیبایی شبکه و آسیب نرساندن آن به روکش هادی از دیگر مزایای آن می باشد.

این مطلب از مجله گویاکابل به موضوع کابل خودنگهدار پرداختیم. ما سعی کردیم در این مطلب تمام سوالات شما را پاسخ دهیم. در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه با در زیر این مطلب به اشتراک بگذارید. کارشناسان گویاکابل در اسرع وقت به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهند.


خرید سیم و کابل


کابل کنترل چیست


کابل فشار قوی


کابل جوشکاری

 

بروزرسانی در تاریخ 1401/02/09

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *