بلاگ

تستر پروفی باس

تستر پروفی باس

تستر پروفی باس از جمله تجهیزاتی مناسب برای عیب یابی شبکه پروفی باس محسوب می‌شود. وسایل تشخیص عیب پروفی باس می‌توانند اشکلاتی که در شبکه پروفی باس وجود دارند را تشخیص دهند. گاهی در شبکه اشکالات کوچکی به وجود می‌آید که سبب ایجاد نداخل در شبکه می‌شود. لذا برای عیب یابی و یافتن راه حل از تستر پروفی باس استفاده می‌شود. کابل پروفی باس

 

🔽🔽🔽

 مشاهده به روزترین لیست قیمت سیم و کابل 

✅ با کیفیت‌ترین برندها، سیم و کابل کسری و سیم و کابل سیمیا

کاربرد و انواع تستر پروفی باس

🔶تستر‌های پروفی باس برای تشخیص خطا در شبکه بکار می‌روند. این تستر‌ها قابلیت تشخیص خطاهایی مانند:

✔️قطع شدن شیلد: شامل پارگی روکش کابل است که باعث به وجود آمدن تداخل در انتقال دیتا می شود.

✔️وجود اتصال کوتاه: وجود اتصال کوتاه باعث از بین رفتن ارتباط، یا خارج شدن بخشی از سیستم ها از مدار می شود.

✔️لیست SLAVE‌های قابل دسترس: لیست SLABE های فعال را ارائه می دهد و با عملیات مقایسه و بررسی می توان خطا را یافت.

✔️اندازه گیری متراژ کابل: به صورت کنترلی عمل می کند و میزان متراژ کابل را مشخص می کند.

✔️وضعیت ترمیناتورها: ترمیناتورهای فعال و بی نقص را مشخص می کند.

✔️تشخیص و یافتن محل وجود بازتاب سیگنال: در صورتی که در سیستم بازتاب سیگنال و تداخل وجود داشته باشد محل دقیق را مشخص می کند. کار عیب یابی ساده تر می شود.

✔️امکان ادرس دهی SLAVE و تست بدون MASTER : در نهایت می توان SLAVE را آدرس دهی نمود.

تستر پروفی باس دارای انواع مختلفی است و به سه صورت مختلف زیر تقسیم می‌شود:

  • DP: این پروفی باس برای سیستم اتوماسیون صنعتی استفاده می‌شود. این مدل امکان انتقال حجم زیادی از اطلاعات را فراهم می‌آورد. از ویژگی‌های این مدل پروفی باس می‌توان به سرعت انتقال 12 مگابیت بر ثانیه و قابلیت استفاده در لایه‌های 1 و 2 و حداکثر طول 1000 متر اشاره نمود.
  • PA: این مدل برای ارتباط مستقیم با پروفی باس DP استفاده می‌شود. پروتکل اصلی این مدل به صورت PA است و می‌توان به راحتی میان شبکه‌ها ارتباط ایجاد کند. این پروفی باش نمونه ارتقا یافته مدل قبل است. از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن می‌توان به مواردی مانند برقراری ارتباط میان تجهیزات نصب شده، تامین برق مورد نیاز برای تجهیزات فیلد، سرعت بسیار کم و مخابره اطلاعات بین تجهیازت و سیستم‌ها اشاره نمود. این مدل برای استفاده در محیط‌های خطرناک بسیار مناسب است.
  • FMS : این مدل دارای پایه بوده و زمانی استفاده می‌شود که خحم اطلاعات بسیار زیاد باشد. پروفی باس این مدل به صورت همه منظوره است. سرعت انتقال آن 1.5 مگابیت در ثانیه می‌باشد. بسیار منعطف و برای لایه‌های 1 و 2 و 7 کاملا مناسب است.

فروشگاه اینترنتی گویا کابل ارائه دهنده انواع سیم و کابل و لیست قیمت سیم و کابل می‌باشد.


کابل پروفی باس

کابل پروفی باس

پروفی باس در واقع یک پروتکل جهت ارتباطات فیلدباس میدانی دراتوماسیون می‌باشد. در سال 1989 توسط BMBF تهیه شد و ارتقا یافت. کابل پروفی باس دارای ساختاری مانند کابل‌های شبکه است. امکان تبادل داده را فراهم می‌کند. کابل پروفی باس یک استاندارد ارتباطی در اتوماسیون صنعتی است که برای فرایند‌های اتوماسیون دیجیتال قرار می‌گیرد. این کابل‌ها قیمت مناسبی دارند. برای اتصال به سنسورها، درایو‌ها، سرور‌ها و تجهیزات HART به کار می‌روند. از ویژگی‌های کابل پروفی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

✔️رنگ بندی: رنگ بندی این کابل‌ها به صورت سبز و قرمز و شیلد مشکی است.

✔️جنس متریال به کار رفته: PE, PVC می‌باشد.

✔️ولتاز کاری: حداکثر ولتاژ کاری کابل پروفی باس 80 ولت است و در برخی مواقع بیش از این محاسبه می‌شود.

✔️طول: به صورت دلخواه و گاهی 1000 متر خواهد بود.

✔️وزن: متغیر و بسته به ابعاد و متراژ دارد.

عیب یابی شبکه پروفی باس

تشخیص خطای شبکه پروفی باس به عیب یابی شبکه پروفی باس مشهور است. این عیب یابی شامل یافتن و تشخیص عیب این شبکه است. از طریق عیب یابی این شبکه‌ها می‌توانید مشکل نقص در ارتباطات و کانکشن‌ها را یافته و در سریع‌ترین زمان ممکن آن را بر طرف نمایید.

عیب یابی شبکه از اهمین به سزایی برخوردار است. گاهی در صورت بروز یک مشکل، کل شبکه با تداخل مواجه می‌شود و ممکن است باعث بروز خسارت‌های مختلفی شود. لذا می‌توان از انواع سیستم‌های تستر شبکه پروفی باس برای عیب یابی و رفع نقص استفاده نمود. از عمده‌ترین مشکلاتی که شبکه را مختل می‌کند می‌توان به وجود اتصال کوتاه و پارگی کابل اشاره نمود. با کمک تستر‌های شبکه پروفی باس می‌توان محل دقیق بروز این موارد را مشخص نمود و به سرعت نسبت به رفع آن اقدام کرد.

در صورت بروز هر گونه مشکل دیگر تستر قادر به تشخیص خواهد بود. در واقع عیب یابی شبکه پروفی باس بدون استفاده از تجهیزاتی مانند تستر امری سخت و دشوار خواهد بود. به همین دلیل تا حد امکان سعی کنید بهترین و با کیفیت‌ترین ابزار‌ها را برای تشخیص عیب شبکه به کار بگیرید. با توجه به اینکه پروفی باس بر مبنای تکنولوژی ارتباط سریال طراحی شده و تجهیزات مختلفی به آن متصل خواهد بود، عیب یابی توسط تستر پروفی باس انجام می‌شود. قبل از تهیه و خرید انواع تستر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مندرج در وبسایت با کارشناسان ما در تماس باشید.

تستر پروفی باس


برای خرید و تهیه بهترین تستر پروفی باس و سایر تجهیزات مربوطه می‌توانید با ما تماس بگیرید.

✏️پیشنهادات و نظرات خود را درباره این مقاله برایمان کامنت کنید… .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *