دسته‌بندی نشده

نحوه نصب کابل کواکسیال

نصب کابل کواکسیال

در این مطلب از فروشگاه اینترنتی گویاکابل به موضوع کابل کواکسیال می‌پردازیم. کابلهای کواکسیال نوعی کابل هستند که در داخل آن یک رسانا به کار برده شده و این رسانا به کمک یک عایق محصور شده است. نصب کابل کواکسیال به منظور انتقال سیگنال های تلویزیونی و اینترنتی است. تمام کابل هایی که در تلویزیون ها و ماهواره ها مشاهده می کنید از نوع کابل کواکسیال هستند. نحوه نصب کابل کواکسیال به این صورت است که، در هنگام اتصال این کابل ها به درگاه ورودی باید از یک رابط استفاده کرد. برای نحوه نصب کابل کواکسیال ابتدا باید نوع کابل را تشخیص داد که این کار با استفاده از پوشش پلاستیکی که در کابل وجود دارد قابل شناسایی است. کابل های RG-59 و RG6  متداول ترین نوع کابل های کواکسیال هستند. کابل RG6 نسبت به RG59 ضخیم تر است و لایه های درون آن بیشتر است. اطلاعات و مشخصات مورد نیاز هر کابل بر روی آن نوشته شده است. برای این که با نحوه نصب کابل کواکسیال آشنا شوید بهتر است ابتدا در مورد رابط مورد استفاده اطلاعاتی داشته باشید. بهترین رابط که می توان از آن استفاده کرد رابط F است. رابط F را باید با کابل مورد استفاده خود انطباق داده و رابط مناسب را خریداری کنید. نحوه نصب کابل کواکسیال به این صورت است که ابتدا سیم مورد نظر را لخت کنید و رسانای داخل آن را خارج کنید. سپس رابط مورد نظر خود را دور رسانا بپیچید و آن را سفت کنید.

کابل کواکسیال

برای اینکه به طور کامل با کوابل کواکسیال آشنا شوید و پاسخ هرگونه سوال خود را درباره انواع کابل کواکسیال دریافت کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله زیر را بخوانید:

روش های صحیح در نحوه نصب کابل کواکسیال

اگر در مورد نحوه نصب کابل کواکسیال می خواهید که از روش درست استفاده کنید، بهتر است یکی از روش های زیر را انتخاب کنید:

روش اول نصب کابل کواکسیال

در این روش ابتدا 1.3 سانتی متر از روکش پلاستیکی را برش دهید. این کار را می توان به کمک تیغ یا سیم بر انجام داد. بعد از برش لایه پلاستیکی رسانای داخل آن را خارج کنید. توجه داشته باشید که فقط روکش را ببرید چون اگر برش عمیق باشد باعث قطع اتصال می شود. سپس رسانای کابل را به سر رابط وصل کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ کدام از قسمت های اضافی موجود در اطراف کابل را در تماس با سر رابط قرار ندهید و آن را لمس نکنید چون باعث تخریب سیگنال ها می شود.

روش دوم نصب کابل کواکسیال

روش دیگر نحوه نصب کابل کواکسیال به این صورت است که رابط را بر روی سیم بریده شده قرار می دهید. برای این کار پیچ رابط را شل کرده و سیم را در آن قرار دهید سپس پیچ را تا جایی که سیم از آن سر نخورد سفت کنید. توجه کنید که پیچ خیلی نباید سفت شود چون باعث قطع سیگنال های ورودی می شود. برای فیکس شدن، پایه رابط را به دور سیم بپیچید تا فیکس شود. بعد از انجام این مراحل می توانید کابل را وصل کنید.

کابل کواکسیال صوتی

روش سوم نصب کابل کواکسیال

روش آخری که در نحوه نصب کابل کواکسیال وجود دارد این است که، حلقه ای که در رابط وجود دارد را به پایین سیم بکشید و سپس رابط را از سیم رسانا عبور داده و به حلقه وصل کنید. توجه داشته باشید که رابط و سیم کاملا به هم وصل شوند.

در هر سه روش نحوه نصب کابل کواکسیال باید به این نکته توجه کنید که اگر کابل کواکسیال را به پریز یا درگاه های وسایل الکتریکی وصل می کنید، حتما کار پیچیدن رابط را با آچار مناسب ن انجامآن انجام دهید و تا حد ممکن آن را سفت کنید. این کار را با انگشت انجام ندهید چون ممکن است رابط به اندازه کافی سفت نشود و بر روی وسایل الکتریکی شما تاثیر منفی بگذارد. اگر قرار است کابل شما در مسیر خود با یک مانع تیز برخورد داشته باشد حتما از رابط نوع 90 درجه استفاده کنید.

مشاهده و خرید انواع کابل کواکسیال

کافیست با شماره

 8578220 – 0912 ، 33530218 – 021

تماس بگیرید

در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با نحوه نصب کابل کواکسیال حتما با کارشناسان گویا کابل تماس بگیرید و یا در بخش نظرات در پایان صفحه از کارشناسان ما بپرسید.

همچنین می‌توانید در مقالات زیر هر آنچه که باید درباره کابل کواکسیال بدانید را بخوانید:

یراق آلات کابل خودنگهدار

یراق آلات کابل خودنگهدار | خرید + فروش + قیمت | کلمپ انشعاب کابل خودنگهدار | گویاکابل

در این مقاله انواع یراق آلات کابل خودنگهدار و انواع کلمپ‌ها برای کابل‌های خودنگدار فشار ضعیف و فشار متوسط، بررسی می‌شود؛ پس تا انتهای م...

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *